Ilyennek álmodtuk meg Budapest arculatát

2020
Ügyfél
Budapest

„Nem leszünk ezentúl sem budaiak, sem pestiek, hanem leszünk ezentúl budapestiek.”

Hogyan kommunikálhat magáról egy város vizuális jelek segítségével? Hogyan tehető izgalmassá egy metropolisz arculata, amelyet minden ott élő közelállónak érez magához? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ 2020 nyarán, amikor úgy döntöttünk: új városarculatot álmodunk meg Budapestnek.

Az előre meghatározott komponensek (három fő-, illetve hat másodlagos arculati szín, a Tabac G3 és FF Mark Pro betűtípusok, és a hivatalos Budapest logó) tiszteletben tartásával az általunk kidolgozott koncepcióban Budapest sokszínűségét igyekeztünk megragadni. A tervezés során olyan jellegzetes jegyeket kerestünk, melyekből összeállítható egy egyszerre univerzális és sajátos mintakészlet. Így történt, hogy a város karakteres elemeit – Budai-hegyek, Gellért-hegy, a Parlament és a templomok kupolája, a Duna-hidak pillérei és a folyó mozgása – absztrakt formákká alakítottuk.
Budapest esszenciális összetevői és ellentétpárjai (Buda és Pest, sík területek és dombok, épített környezet és természet) izgalmas vizuális párbeszédet folytatnak egymással: a félkörívekből és hullámvonalakból felépülő mintázat erőteljes színekben, dinamikus formában jelenik meg a különféle hordozófelületeken (óriásplakát, zászló, citylight plakát, website). A kétféle betűtípus együttes használatával új megvilágításba helyeztük Ágai Adolf szentenciáját (idézet fent) s ezzel együtt Budapest városát is. 

A teljes arculaton végigvonuló vibráló, élettel teli grafikai megoldások visszaadják a nagyváros lüktetését – ez az energikus szín- és mintakészlet egyúttal lehetővé teszi azt is, hogy a fővároshoz köthető különféle szolgáltató vállalatok vizuálisan is beépülhessenek Budapest mint ernyőmárka alá.

 

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Köszönjük!
Hamarosan válaszolunk.